Monday, December 14, 2009

Desa Water Park ++ Besday Kakak


Sabtu

Sabtu lalu sekeluarga pergi ke Desa Waterpark. Tak jauh sebenarnya tempat ni tapi nak pergi sana ada sikit pusing-pusing pasal jalan ke sana simpang siur sana sini. Ada sorang pak cik kat petronas yang bagi tau arah, tapi yang kelakar kitaorang termasuk balik jalan yang sama.......lepas tu timbul laa idea nak tanya sekali lagi kat pakcik tu, biar pakcik tu ingat semua ni "deja vu" sebab orang yang sama tanya soalan 2 kali kat dia!!! pakat-pakat gelak kat dalam kereta.

Sampai sana terus cari parking dan masuk. Tiket RM68.00 untuk 2 dewasa dan 2 kanak-kanak. Security kat pintu masuk tak delah ketat sangat. Dia raba-raba beg lebih kurang aje. Maknanya kalau nak bawa makanan banyak-banyak pun boleh.

Ramai jugak orang rupanya kat sini. Sembahyang zohor dan makan dulu supaya lebih mudah. Suraunya agak kecil dan kena amik wuduk kat luar untuk yang perempuan. Makan tengahari terasa amat sedap walaupun lauknya 'ayam masak kunyit' je.

Yang kurang bestnya aku tengok peniaga makanan kat sini nampak macam orang india je.......tapi aku tengok orang melayu beli dan bedal semacam aje.

Abis makan kami pun mandi sakan...Aliran sungainya agak laju, best jugak cuma agak cetek.
Ada satu kejadian tu, nasibla terselamat walaupun nyaris-nyaris beg aku kena amik dengan makcik "A" yang menyangkakan beg kami kepunyaan ahli rombongan cik kiah dia. Nasib baik betul kebetulan masa tu aku memang tengah nak pergi dekat beg tu, sempatla aku bagitau dia......siap ada kunci kereta lagi dalam beg tu...Alhamdulillah.

Keseluruhan datang sini memang berbaloi dan puashati....walaupun ada yang muka jadi merah, ada yang gatal-gatal badan sikit sebab tak tahan. 
 

 
 
Ahad

Hari ni harijadi kakak. Buat upacara yang simple dan beli kek jenis oren-vanilla sebab si comel kesayangan nama Nabila, jadi kek wajib ada 'vanila'....hahhahhaha. 

Haikal pulak gembira sakan sebab game ironman dia baru boleh main di pc sejak pembelian dua minggu yang lalu sebab asyik tersalah download aje....

 Laksa dan ayam goreng

No comments: