Wednesday, February 3, 2010

Gambar Lama

Fauzi, Samah, Badrul Isham, Amir, Usop, Bani, Sariyah, Amran, Brahim, Zuki

Nordian, Fauzi, Brahim dan Zuki.....kurus aku masa ni

Cina-cina semua ni aku dah tak ingat nama

Gambar ni memang nostalgia habis. Aku jumpa gambar ni dekat facebook Brahim yang sekarang kat petronas kertih. Masa ni aku tengah bergelut nak menamatkan pengajian kat UKM. Aku ambik bidang Chemical and Process Engineering. Pening jugak nak menjawab soalan -soalan maut Thermodynamic dan Teori reaktor tu semua. Belum lagi masuk tesis dan project paper.

Seronok sebenarnya zaman study ni walaupun duit ada sikit kureng. Ramai kawan-kawan yang kebanyakkan suka merapu habis. Samah, Zuki, Brahim, Jamal semua tu kaki lawak belaka. Tu tak termasuk tabiat sama-sama meniru tutorial yang juga kami sebut ceket....ceket...(bunyi meniru tu macam bunyi printer). Lucu mengenangkan zaman ni.

Masa ni jugak kalau nak guna pc nun jauh hujung kamsis. Jarang ada orang kat situ. Pergi pulak pukul 12 malam, bayangkanla...berani gile aku. Kalau nak diikutkan teori pasal hantu sepatutnya dah lama aku jumpa bermacam-macam jenis hantu, langsuir ke pontianak. Tapi sampai sudah sekor pun tak jumpa.

Masa ni tempat lepak yang best adalah Bandar Baru Bangi (kami panggil BB). Sedapnya makan telur bungkus gerai kusuma. Mee goreng tersedap di dunia kat simpang petronas. Cendol lazat dan sate kajang.

Apapun alhamdulillah masih boleh grad, dapat kerja dan meneruskan kehidupan. Syukur-syukur.