Sunday, December 12, 2010

Peristiwa Seminggu Lalu

Ada macam macam peristiwa berlaku baru baru ni. Pertama mak mertua aku masuk Hospital Manjung sebab reading paras gula yang tinggi. Seminggu di sana. Banyak kali jugak kami ( paling banyak tentulah Nora- hari hari pergi) melawat kat sana, sampai cover sport rim kereta aku pun kena kebas kat hospital. Apakehei......dah tak de benda lain nak dicuri?

Baru lepas pulun bihun, pekena pulak roti cicah kari. Masa ni keluarga abang sudin datang sempena mak mertua keluar dari hospital

Rumah aku jadi tempat bertanggak orang yang nak datang melawat. Keluarga Kak Da, Kak Cik, keluarga maklang dari Pahang pun ada datang. Baguih ada tetamu.....murah rezeki, insyaAllah. 

Gambar keluarga Asyraf - Ni masa depa datang rumah kat KL dulu.....

Dalam pada tu, Asyraf member Carigali dan keluarga pun ada datang singgah sempena depa pergi makan kenduri di Pantai Remis. Banyak jugak cerita pasal perubahan kat carigali...termasukla tempat Marzuki yang telah diganti oleh Hamdan. Baguslah macam tu.....makin sempoi la depa kerja kat sana.  

 Masa kat wad 8


Pasal kerja pulak, aku dah pun disahkan jawatan, cuma menunggu surat aje. Harap harap dapatlah increment yang masyuk....kalau ada rezki laa. Minggu depan aku kena pergi visit company kat Penang. Nasik kandaq satu...

Dalam pada tu ada jugak peristiwa yang hati paneh. Aku punyalah syok sebab dapat cek duit refund income tax sebab terlebih potong PCB. RM 1700.....huih best tu. Boleh lah aku bagi kat adik aku sikit cadangnya.... Sekali nama ayah aku depa salah tulis daa. Apa orang kerja kat LHDN tu tak reti nak eja ke......nama pun boleh salah?? Undang undang sekarang salah eja sikit kena reject walaupun nombor IC ada tertulis kat atas cek tu. Jadi terpaksalah tunggu beberapa minggu lagi untuk depa buat cek baru.