Wednesday, November 10, 2010

Kenduri Ex Boss

Ahad baru ni  aku pergi jemputan kenduri Ex Boss aku, Cmdr Ahmad Pharodz. Baik orangnya. Dulu masa dia jadi boss seronok aku kerja kat Planning Department. Tapi lepas dia resign dan tempatnya digantikan pulak dengan Mr X....maka seorang demi seorang staff Planning Department resign sehingga akhirnya Planning Department pupus, macam dinasour.......sedih.

Ex boss aku ni buat kenduri di Dewan Marina Island. Besar dan luas dewan yang dinamakan dengan Ramli Ngah Talib ini. Ramai jugak orang Yard datang termasuk yang dah pencen.

 Jambatan nak masuk ke Marina Island


Rasa aku bagus jugak konsep kenduri kat dewan ni. Hujan ribut ke tetamu tetap datang ramai-ramai dan makan dengan selesa dalam aircond. Bersesak-sesak pun tak de sebab meja dan tempat nak ambil makanan banyak disediakan dalam dewan ni.  

Cendol dan popia ni memang best.

Lepas makan pusing-pusing kejap kat Marina Island Resort ni. Pulau ni dibina bersebelahan dengan Pangkalan TLDM. Dekat nak siap dah rasanya. Sekali tengok cantik jugak. Tapi bila air surut tempat ni jadi kering kontang. Bot-bot semua tersadai menunggu air pasang.


Kalau cari siput kat kawasan ni seronok jugak ni. Teringat kecik-kecik dulu aku dengan adik aku pernah cuba cari ikan belacak atau temakoi kat dalam keleboq (lumpur) macam ni la..sampai 1 hari buat kerja ni... tapi sekor pun tak dapat.

Jeti baru ni sangat dekat jaraknya kalau nak ke Pulau Pangkor.  

Sebelah petang lepas makan kat medan selera, aku pegi berehat kat tepi sungai power plant jalan ke Teluk Rubiah sana sambil tengok orang mancing...

Air sungai tengah pasang masa ni. 

No comments: