Sunday, December 12, 2010

Wayang Kita - Narnia Voyage of The Dawn Treader

Semalam pergi tengok wayang lagi kat Big Cinema Sitiawan - midnight show. Cerita Narnia. Ramai jugak orang yang tengok cerita ni. Full house laa. Member aku pun ada datang jugak dengan family dia.

Menarik laa cerita kali ni. Mula-mula aku ingat biasa aje. Tapi rupanya lagi best dari Narnia 1 dan 2. Aku bagi 5 bintang ler untuk cerita ni. Aku ni memang le minat cerita adventure macam ni sejak dari kecik dulu. Nabila dan Haikal pun suka cerita macam ni. Tiket pulak aku dah booking siap siap online.  


  

Tapi ada 2 hal yang kureng sikit ler. Pertama ada satu pasangan kat depan aku jenis duduk tegak terpacak, sampai terlindung pemandangan...padahal panggung ni dah design style menurun. Dah le tengkuk panjang.....keturunan zirafah apa? Nasib baiklaa depan anak anak aku takde orang macam depa tu. Kedua panggung ni sejuk betul ler.....macam dalam peti ais aje aku rasa. Nasib baik pakai jaket..tapi itupun masih lagi terasa sejuk sikit sikit. Aku pilih tempat belakang sekali. 

Lagi satu pemandangan dalam cerita ni memang menarik. Penggambaran kat New Zealand dan pemandangan yang hebat tu buat aku lagi teringin nak melancong ke sana. Kalau ada rezeki apa salahnya.....jadi...!!