Sunday, December 12, 2010

Bacalah Olehmu

Alkisah Nabila punyalah seronok dapat hadiah sempena UPSR tempoh hari. Sebab dia ni minat membaca novel, baru baru ni aku pun bawak le dia ke kedai buku Pustaka An Nur. Ada macam-macam novel kat sini, maka seronok la dia pilih novel dan buku kegemaran untuk dibaca sempena cuti sekolah ni. Jumlah belian lebih kurang RM90 lebih, dapat diskaun tinggal RM80 aje.... apa lagi pakai duit hadiah dia le. Dapat la kat dia 8 buah. Happy dia.


Aku suka tengok kalau dia ni rajin membaca...tak payah disuruh suruh, tapi itu kalau buku cerita hahaa... buku sekolah kalu kurang berkenan dia.  Aku dulu kecik-kecik pun suka sangat baca novel, komik dan buku cerita. Kalau komik tu yang paling aku suka cerita Si Kaki Tunggal, Pengembaraan Malindo oleh Zoy, komik Saari A.M dan banyak lagilah. 

Dulu kat SK Pengkalan Baru ada satu pasar malam yang ada jugak gerai komik. Situlah tempat aku melepak lepas habis sekolah. Kalau novel pulak aku suka cerita-cerita misteri misalnya 3 penyiasat Alfred Hitchcock, Hardy boys dll. Buku cerita aku paling suka, Monyet Dari Batu - Sun Wukong, Pandawa Lima, Hikayat Seri Rama, Pengembaraan Hang Tuah atau apa-apa yang ada kisah pertarungan dan pengembaraan. 

Sekarang ni aku tengah fikir macam mana nak bagi Haikal suka membaca sebab dia ni suka tengok movie dan main game aje.