Tuesday, May 31, 2022

Hotel Ixora Seberang Perai


25, 26 & 27 November 

Day 1

Ini kali ke 3 dok Hotel Ixora ni. Nabila dia cek kat Shopee Cuti cuti Malaysia ada diskaun bilik termasuk 2x sarapan, sekali Hi Tea dan dinner, total 2 malam hanyalah RM288. 

Bertiga saja kali ni dengan Nabila sebab haritu dah hantar adiknya ke Pahang. 

Nabila ni dari dulu memang tukang beli utama untuk membeli segala jenis barang kat Shopee sebab dia rajin cari diskaun kadang sampai tak masuk akal aku tengok. Aku pun tak reti. Contoh haritu OPPO Enco Buds harga asal dekat RM100, dia dapat RM12 aje. Beli barang apa entah banyak juga baru 20sen. Heran aku. Rasanya dah banyak duit aku dapat dijimatkan dengan pembelian Nabila ni. Tapi barang merapu pun dia beli jugak. Adehh

Makan tengahari di Restoran Sempoi Corner . Nasi ayam dia memang sedap. Keli bakar ni depa yang makan. Sedap katanya. Tapi aku ngeri sikitlah pasal keli tu tak potong. Nampak semacam ješŸ˜


Ada meja hujung tu bolehlah aku guna untuk meeting online

 King bed 



Suasana Cafe dia agak cantik


Makan malam kat Ixora ni style ala carte dengan beberapa pilihan. Sedap

Day 2


Sarapan dia ada banyak pilihan. Balun

Taman sebelah kolam renang

Kolam renang Ixora ni best. Yang tak bestnya sebelah pagi kolam ni terlindung matahari. Mandi dekat pukul 10 pagi pun terketaq aku tak tahan sejuk



Lunch di Warja Warung Jawa. Makanan kat sini sedap sedap belaka

Ni Hi Tea Hotel Ixora. Macam macam rupa, tak terhabis makan dibuatnya





Pusing pusing lobi, terjumpa akuarium area seminar hall

Day 3


Sarapan dulu

 

Sebelum sampai Manjung, singgah makan dulu di Restoran Razak 3R Pengkalan Baru ni. Nasi goreng udang lipan dia ni famous

No comments: