Wednesday, March 16, 2011

Ulu Licin

12 Mac 2011

Lama sungguh kami tak pegi ke Ulu Licin ni. Minggu ni teringin rasanya nak merasa kedinginan airnya sambil menyaksikan keindahan alam sekitar dan deruan airnya yang mengalir tanpa jemu.

Sampai sana sekitar 11 lebih. Sebelum tu sempat jugak beli ikan kat pasar pekan Beruas. Musykil jugak kami sekeluarga pasal langsung tak de orang kat Ulu Licin ni. Apa dah jadi??? Perlahan lahan naik ke atas lagi..rupanya ada ramai orang kat sana, tapi takkan nak join depa pulak sebab macam group je....siap ada sukaneka lagi. 

Turun pulak ke bawah semula, tempat yang biasa aku pergi.....langsung tak de orang. Cuak rasanya.....nyaris-nyaris nak patah balik, ada pulak yang bagi cadangan pegi je allagar. Last buat keputusan mandi ajelah kat sini.

 Sebelum pergi, pekena dulu roti canai dengan teh kat kedai terapung Kampung Sitiawan ni





Terus turun barang, bentang tikar, diri khemah dan Nora pulak masak sambal tumis telur beserta goreng ikan kat situ. Apalagi guna dapur kecik tulah......berjasa betul. Dah banyak tahun aku guna masih berfungsi dengan baik. 

Hahaa.....betapa sedapnya makan makanan yang walaupun simple, tapi kalau tepi air macam ni bertambah-tambah jadinya dan terasa sungguh lazat. Itu belum lagi aku bakar ayam dan ikan.....puncanya aku dah kehabisan arang dan minyak gas yang belum diganti lagi.



 Aktiviti memanaskan badan selepas berendam

Tak lama lepas tu baru aku tengok ada kereta dan beberapa keluarga lain yang datang sini. Makin panas cuaca, makin best mandi air terjun macam ni. Sempat la jugak baring-baring sampai pukul 4 lebih. Kalau ikut budak-budak ni depa tak mau balik lagi, tapi memandangkan cuaca dah mula mendung, apa lagi angkat kakilah.

Seronok memang seronok bila buat aktiviti dengan ahli-ahli keluarga tersayang. Sebab tu lah aku tak hantar Nabila ke asrama nanti tak cukup korum la pulak. Gitulah adenye...