Tuesday, December 18, 2012

Family Day 2012 - Marina Island

15 December 2012

Family day BNS tahun ni diadakan Marina Island Resort. 7.00 pagi dah start acara, tapi macam biasa takkan le aku macam tu punya komited, mesti lah sampai lagi lambat.....hehehehe. Dalam 8.30 kami sampai aje terus register untuk cabutan bertuah (sambil baca Bismillah, masukkan nombor pekerja aku - 1017) dan amik door gift - dapat tuala. Lepas tu terus pegi makan pagi nasi lemak yang disediakan. Boleh tahan sedap. Makanan memang banyak dan cukup untuk semua staff dan keluarga masing-masing.

Macam-macam acara yang ada tapi untuk anak anak punya acara dah penuh, maklumlah staff ramai...kejap aje dah disapu habis. Yang tinggal cuma acara untuk sebelah petang...tak larat aku nak tunggu. Tengok orang main telematch pun dah rasa seronok. Dalam pada tu ada jugak artis jemputan tapi aku tak kenal sorang pun depa ni, yang pasti depa menyanyi memang sedap.

Sampai acara cabutan bertuah, satu demi satu nombor staff dibacakan. Aku siap-siap bagitau anak-anak aku, lepas ni nombor ayah naik. Tapi depa tak percaya. Masuk kali ke -5, hehhehee aku terdengar nombor aku 1017 dipanggil. Rupanya ada rezeki lagi tahun ni macam tahun lepas (tahun lepas dapat hamper), tapi tahun ni minyak wangi Someday Justin Bieber. Alhamdulillah.

Makan tengahari ada nasi tomato, ayam masak merah,  ayam goreng, kuey teow goreng, char kuey teow (masak on the spot) dan buah-buahan. Ada jugak ais krim untuk kanak-kanak. Aku tengok kali ni makanan memang mewah dan berlebihan. Lepas makan kami pun angkat kaki.






Marina Island Resort


Minyak wangi cabutan bertuah...ada kelopak bunga la pulak, sah untuk pompuan..tak merasa le aku :(