Wednesday, September 15, 2010

Cahaya Aidilfitri 2010 - PB Land

Belakang rumah dalam kebun pisang dengan sepupu-Ihsan


Buai laju-laju sampai balik sana...pejam celik pejam celik dah anak dara rupanya




Raya-raya depa ni sibuk main PS2 aje tak peduli keliling

Masa untuk cekau duit raya - Nabila dapat jugak la dekat RM 9.00 tahun ni, Haikal pulak RM 6.00

Alhamdulillah aku takde lah pening kepala sangat tentang penggiliran balik kampung sempena Aidilfitri sebab rumah ibu mertua tak sampai 10 minit dari kampung aku. Kerja aku semasa raya ni sekejap sana ...sekejap sini. Tahun ni ramai betul orang datang beraya kat rumah mertua aku di Pengkalan Baru ni.

Menu tahun ni ialah rendang lokan, daging dan udang. Nora pulak buat nasi minyak. Laksa pun ada jugak. Minuman spesel macam biasa mestilah air tebu segar dari ladang sebelah rumah.

Acara istimewa kegemaran kanak-kanak khasnya cucu-cucu adalah 'cekau duit raya'. Ini adalah anjuran ibu mertuaku. Caranya selonggok besar duit syiling diletak di tengah rumah. Kanak-kanak dibenarkan mengenggam segenggam penuh duit yang bakal jadi miliknya. Siapa dapat genggam dengan mantap tentulah dapat paling banyak duit raya. Aku pun teringin jugak nak join acara ni, tapi tangan aku yang besar ni menyebabkan aku siang-siang lagi dah terkeluar dari senarai pencalonan.