Tuesday, October 19, 2010

Outstation - Cable Manufacturer Visit

Emerald Puteri Hotel Sungai Petani

Outstation lagi. Kalau ikutkan tiap-tiap minggu ada lawatan Vendor Audit. Nasib la boleh filter...Minggu ni Kedah pulak no.... "Mai Cek Mai...Alhamdulillah perjalanan lancar. On the way ke Kedah sempat aku singgah Pengkalan Baru ambik mak mertua dan hantar ke Bagan Serai....
Kalau Kedah ni aku teringin la jugak nak tengok keindahan sawah padi sepanjang perjalanan....tapi rupanya sekarang musim membajak dan menanam aje.....maka tak nampaklah kehijauan tu semua.

Lawatan pertama ke Southern Cable Kuala Ketil. Lebih kurang 20 minit perjalanan dari Hotel. Sebelum tu check in dulu kat Emerald Puteri Hotel. Lokasinya betul-betul sebelah kiri depan pintu susur keluar Sungai Petani Selatan. Bilik ok, kolam renang atas bumbung pun cantik .....cuma makanan pagi sikit kurang lazat. 
 Saujana mata memandang..jelapang padi


Makan malam aku pegi kat medan selera depan hotel aje. Boleh tahan sedapnya nasi goreng padprik. Haikal pun mau makan. Suka aku tengok sebab anak aku ni bukan senang nak suruh dia makan nasik.


Depa semua makan tengahari di Leboss. Aku pulak di Kuala Ketil


Kolam atas bumbung lebih menarik dari kolam di bawah rupanya
Pasal lawatan pulak, kilang Southern Cable ni memang besar. Semua dia buat kat sini.....cuma bahan mentah aje yang diimportnya. Proses membuat cable ni memang menarik. Besar sungguh Processing Plant nya, sempatlah aku lenguh kaki dan bermandi peluh. Balik dari lawatan tu singgah Bandar Perdana amik depa semua di rumah Suhaida, anak sedara Nora. Besar dan cantik jugak rumah dia ni.

Destinasi seterusnya adalah Alor Setaq......"dengan kepala hang aku putaq". Check in di Grand Crystal sebelah Masjid Zahir...... yang popular tu. Makan malam kat gerai Alia 4 tepi stadium Alor Setar. Sedap betul masakannya.

Selesai makan merayau kejap dekat uptown sebelah stadium tu. Tak ramai orang macam uptown kat KL sana. Lawatan ke sini tak begitu menjadi sebab Vendor yang nak dilawati ni cokia habis. Opis pun rumah kedai aje....macamanalah dia boleh jual barang juta-juta. Kroni???




Sepatutnya aku check in kat Vistana Penang pulak untuk lawatan ke Bayan Lepas, tapi aku dah abis tenaga ........apalagi bertolak pulang laa. Sempat singgah Bukit Merah Laketown atas permintaan kanak-kanak. Layanzzzzz.