Sunday, January 16, 2011

Jalan Jalan Makan Pagi

Ni le Kampung Matang.......antara tempat makan kegemaran aku sekeluarga. Hari cuti suka jugak kami datang sarapan kat sini. Walaupun ala ala kampung aje, tapi makanan paginya sedap jugak. Menu spesel biasanya nasi putih dengan kari ikan, mee kari, mee rebus dan macam macam la.

Tepi sungai dan pengkalan ikan......lepas makan biasanya aku suka pergi menjenguk tempat jualan ikan tu. Kalau nasib baik ada la banyak ikan dan makanan laut yang fresh. Puas hati ler kalau dapat beli benda fresh ni.....makan pun rasa sedap.




Kadang-kadang tengok orang naik motorbot kat sini, teringin jugak aku nak merasa....tapi ntah-ntah keluar kat tepi pun aku dah sesat....maklumlah aku mana ada skill jadi nelayan, walaupun ayah aku dulu nelayan. Belajar kat asrama punya pasal.....habis ler semua skill ni. 

No comments: