Wednesday, December 28, 2011

Semalam di Melaka

 30 November 2011

Keluar aje dari tambak Johor, terus kami sekeluarga bertolak ke Melaka. Stay kat Seri Malaysia, Ayer Keroh. Sampai sini dah malam.

Aku dah book family room... rupa-rupanya ketamakkan manusia boleh menyebabkan mereka mungkir janji. Sebenarnya bilik ni aku dah booking 2 bulan sebelum ini. Oleh kerana ada promosi, maka rate dia sama dengan deluxe atau standard room. 

Patutlah aku dapat 4 kali call dari Seri Malaysia bertanya confirmation booking aku... rupa-rupanya permintaan dah bertambah, so mereka berharap aku cancel booking dan bilik itu boleh diberi pada orang lain dengan rate lebih tinggi. 

Inilah ciri-ciri manusia tamak... sedihnya dengan perangai orang Melayu ni. Akhirnya aku hanya dapat deluxe room sahaja, dengan tilam tambahan FOC. Untuk extra tilam aku dah bagitau "I' am not going to pay it". Huhu... dialog aku tu macam dalam movie masa Spiderman lambat hantar Pizza.


Melaka ni kata orang ada banyak tempat menarik. Tapi aku tak pergi mana sangat pun. Lepas check out aku ke tempat orang naik cruising sungai Melaka. Tengok-tengok aje maklumlah panas... mana semangat nak cruising masa tu. Dari sini terus ke A Famosa pulak.

  Dekat river cruise




Turun dari A Farmosa, kami ke Dataran Pahlawan untuk makan tengahari. Sambil pusing-pusing shopping complexnya. 



Depa ni duduk kat kerusi urut ni sampai aku pun tak perasan bila masa depa pegi. Sekali tengok dah tengah bersedap sedapan kat sini. Urut free je... harga kerusi ni sampai 23k sebijik, mahalnye

Selesai kat Dataran Pahlawan, terus ke Muzium Samudera. Depa anak beranak aje yang masuk. Aku tunggu dalam kereta sebab dah letih ni dan dah abis angin.


 





Lepas shopping lebih kurang kat gerai gerai sebelah muzium ni terus gerak balik Manjung.

No comments: