Monday, November 15, 2010

Jalan Jalan Depan Air - Lumut Waterfront

Dah agak lama aku tak datang sini. Memang santai le kalau nak melepak lepak hujung minggu sambil ambil angin yang sepoi sepoi tu dan makan makan. Ada beberapa gerai yang beroperasi hujung hujung minggu. Tandasnya pun bersih. Waterfront ni lengkap dengan mainan kanak-kanak. Bersambungan dengannya pulak Yatch Club yang merupakan tempat bot-bot dan kapal-kapal kecil berlabuh.

Kalau ikut angan-angan aku yang tinggi ni, teringin rasanya aku nak merasa bercuti dengan kapal kecik ni. Tapi aku tau belanjanya mestila mahal. Lagi-lagi bila aku tengok seronoknya mat saleh semua bercuti atas kapal macam dalam rancangan Travel & Living dan 100 places you must go before you die. Dapat tengok kapal kat sini pun jadilah...









Tempat ni best dan sejuk mata memandang. Cuma kekurangannya takde angin yang bertiup kencang macam Teluk Batik atau Jeti Lumut. Aku rasa tiupan angin yang kuat telah terhalang oleh bukit-bukau yang mengelilingi tempat ni. Kalau nak sejuk betul kena datang pagi, bawak nasi lemak ke, bentang tikar baekkk punya....memang santai habis. 

Ramai orang suka memancing kat sini........hai...rasanya tak lama lagi aku pun nak kena beli pancing jugak la....