Sunday, September 27, 2020

Cuti Cuti Malaysia Day 2 : Lexis Hibiscus Port Dickson


1 September 

Untuk dua malam berikutnya aku memilih Port Dickson untuk meneruskan agenda cuti cuti Malaysia ini. Lama dah depa dok intai Lexis ni nak merasa hotel yang ada private pool.

Perjalanan ke PD lancar nampaknya. Alhamdulillah, tak ada traffic jam. Banyak tahun dah tak ke sini sebenarnya. Kali terakhir tahun 2010, masa tu aku kerja di Carigali KL. 

Singgah makan di R&R sekejap sebelum menyambung perjalanan. Tiba di Lexis ni lebih kurang pukul 1 tengahari. Masa check in sepatutnya pukul 3, tapi dibenarkan pukul 2. Kena berbaris menunggu giliran. Ni belum lagi cuti sekolah, memang confirmlah terlebih ramai orang.


Aku ambik Executive Pool Villa. Sesuai dengan namanya Hibiscus, hotel ini diilhamkan berbentuk bunga raya. Bilik ini ikut map dia terletak di bahagian daun. Untuk 2 malam harganya RM1746. Aku syak ada diskaun sikit aje ni. Tidak begitu murah macam hari tu, masa tamat PKPD. 

Masa check in tu aku bagitau yang aku ada request dalam booking form nak bilik no 28 sebab ikut plan view bilik ni agak privacy, tapi bilik tu dah diambil orang. Alhamdulillah rezeki, sebagai ganti Lexis upgrade kami  ke Premium Pool Villa yang terletak di bahagian bunganya tanpa sebarang charge. Agaknya dia bagi aku tu sebab ada banyak bilik kosong masa ni. Dapat  bilik 125 yang lebih luas, nice view dan agak privacy.


Selesai urusan check in, sekejap aje buggy pun sampai. Cuaca memang baik, naik buggy ni pun dah rasa best. Gitulah rasa kalau dah lama tak datang bercuti hehe...


Memang agak mewah chaletnya. Seronok semua orang berendam dalam private pool ni siang malam. Berbaloi-baloilah tempat macam ni enjoy betul rasanya. 

Dua extra large double bed



Movie pun ada macam-macam 

Lama dah tak pegi hotel yang ada nama aku macamni



 Gift

Kerusi tak cukup, mohon Lexis tambah lagi dua


Air lautnya takdelah jernih... nak crystal clear kenalah pi Maldives😅


Untuk makan malam kami ke pekan, maklumlah Lexis ni agak terkebelakang tak nampak pun ada tempat makan area ni. Singgah di satu restoran. Sederhana aje rasa dia. Kena RM104.


Fish and chips ni homemade

Balik Lexis anak-anak aku mandi lagi, seronok tengok depa enjoy betul mandi manda sebelum tidur, hujan lebat pulak tu tengah malam. Lagilah sedap tidur hehehe.

No comments: