Friday, March 5, 2010

Ratu Songkhla

ni lah area FSO (Floating Storage Office) dan LQ yang aku pergi tu

bilik atas FSO, boleh tahan besarnya...katil di sebelah pintu kiri

suasana di main deck

Bandar Kota Bharu dari 'rina' yang berkali kali disebut driver teksi, mula tu aku ingat pompuan mana rupanya shotform renaissance

bahagian main deck

dalam control room dengan bos yang sama tough macam aku

winch and bollard

helideck- tempat helicopter landing

hose nilah yang di sambung dengan tanker ship masa nak condensate lifting, kat sinilah aku nampak ikan ikan yang cantik giler 
Kali ni aku ke FSO- Ratu Songkha lagi untuk pre-SAT activities. Dulu dah pernah pegi tapi singgah sekejap saja. Aku kat laut ni 3 hari 2 malam.
Tidur semalam kat KB dulu sebelum naik heli ke FSO. Makan malam aku kat kedai mamak. Ingat tak perlu makan nasik jadi aku order bihun goreng. Nak makan yang ringan kononnya, betul-betul punya ringan la sebab pinggan kecik aje mamak tu kasi. Tengah malam barulah rasa lapar. Lastnya pukul 2 pagi aku masak maggi kat dalam bilik tu.

FSO ni lagi selesa dari LQ dulu sebab biliknya luas dan tak payah kongsi-kongsi. Makanan boleh tahan, tapi lagi sedapla kat LQ. TV room dia memang best, macam tengok wayang aje. Apapun aku tetap rasa cam nak balik jugak.

Kat sini yang bestnya boleh tengok macam macam ikan yang cantik dan pelik pelik. Cantik sungguh ikan ikan di tengah laut ni, macam macam warna ada. Biru hijau kuning. Rasanya tak pernah aku tengok ikan secantik tu.

No comments: