Sunday, January 18, 2015

Krabi Trip - Day 4

Catatan 26 November 2014

4 Island Tour Package

Hari ini adalah hari untuk kembali mengunjungi pulau pulau indah di Krabi ini. Lagi sekali kami amik 4 Island Package ini dengan Barracudas Tour. Owner Barracudas ni seorang muslim. Jadi makan tengahari package ni InshaAllah halal. 

Dalam pukul 9 lebih, depa pun datang pick up kami. Kalau kemarin naik van aircond, hari ni naik lorilah nampaknya. Maklumlah package 400 bath seorang, takkan nak mewah kot.

Bot yang digunakan kali ni memang besar, lebih ramai penumpang dan confirm slow macam kura-kura. Tapi taklah masalah sangat sebab 4 island yang terdiri dari Tup island, Chicken, Poda dan Phranang beach ni dekat aje dari Ao Nang beach.

1st Stop - Tup Island 

Crystal clear water, itu yang dapat aku katakan untuk tempat ni. Sungguh jernih dan membangkitkan mood untuk mandi manda dan bergumbira. Rasanya berhenti kat sini 45 minit macam tu...rasa macam tak puas je mandi.  



Memang terbaiklah mandi manda kat sini


2nd Stop - Snorkeling at Chicken Island

Puas hati bebudak ni dengan uminya sekali dapat snorkeling sekali lagi dekat pulau berbentuk ayam ni.

Macam burung unta pun ada Chicken Island ni



Snorkeling lagi



3rd Stop - Poda Island

Pulau ni dijadikan tempat berhenti untuk makan tengahari. Walaupun rasa makanannya biasa saja, tapi lapar punya pasal sampai kena tambah lagi. Makanan memang banyak jadi memang takde masalah bagi sesiapa yang nak tambah.




Nasib baik ada papan tanda ni sebagai pengenalan...nampaknya pompuan  tourist guide kali ni cakap pun macam nak tak nak je, suara pun tak berapa nak dengar pulak tu


Memang kuat berendam la depa ni...tak sia-sia mai cuti sini

4th Stop - Phranang Beach

Last stop ni bukan pulau. Kedudukannya dekat aje dengan Aonang.





Macam- macam jualan makanan ada sini. Special sebab depa guna bot untuk jual barang...tapi perut dah kenyang maka tak terasa nak beli




Habis Phranang beach terus bot bergerak ke Noparathara Beach sekali lagi. Kali ni tak perlu tunggu lama sebab sekejap aje lori dah sampai.

Malam ni kami makan di gerai seberang jalan depan Luna House sekali lagi. Kali ni kami special request mintak tomyam putih yang kurang pedas dan kurang masam. Wow... malam ni tomyam putih dia betul-betul lazat. Ditambah pulak dengan sotong 3 rasa yang fresh, memang perghh. Makan malam ini harganya RM40.

2 comments:

Anil Wanina said...

uwaaa.. bestnya... tak sabar nak pegi krabi ni.. ^_^

am said...

Anil,
mmg seronok dan berbaloi datang krabi ni