Monday, November 18, 2019

Teluk Senangin 2019

27 & 28 Julai 

Rasanya cukup nisab dan haul dah ni, nampaknya semua orang nak kena pi Teluk SenanginšŸ˜. Jadi timbullah idea nak ke tempat special ni bagi mencapai KPI bagi tahun 2019 ini. 


Sehari sebelum tu Arif ni pulak tetiba aje call bagitau nak balik rumah sebab ada cuti apa entah selama 5 hari. Riuhlah jugak sekejap pasal beli tiket bas lah lah grab lah ehhh macam macam lagilah. Ditambah pulak kerisauan maknye lagi, maklumlah first time dan jauh pulak tu katanya. Tak nyenyak  tidur mak dia malam tu nak tunggu anak sampai. Adeh.

Berbalik kepada Teluk Senangin tadi, sama je chalet pilihan kami tak move on lagi nampaknya dari Chalet Kamal Haji Zaman. Nanges pokcik.

Seronoknya menghabiskan masa bersama ahli-ahli keluarga. Sementara diberikan oleh Allah umur dan kesempatan seperti ini jangan disia-siakan peluang untuk bersama-sama insan-insan tersayang. 

Nampaknya Hj kamal dah improve... sudah tambah chalet baru kaler biru, 2 tingkat lagi 

Tu dia kari ikan plotan dan ulaman... lain lain tu semua beli je. Sebelah malamnya macam biasa la goreng kuey teow, bakar bakar ayam percik dan seafood yang lain. Pagi esok pulak buat nasi lemak dan laksami kuah... fuh terangkat


Kek harilahir tertangguh aku dan Arif ni depa beli dari brader serius katanya... sebab pembuat kek tu kalau tanya sepatah jawab sepatah. Hahahahha. Suka betul depa sebab sedap katanya. Aku ni boleh rasa gitu gitu aje la... manis kan. Nama je kek untuk aku tapi depa yang pulun... cait



Rajin la depa ni pi beli benda-benda merapu bagi meriah sambutan



Durian pun ada maklumlah tengah musim ni

Lalat dah makin berkurangan... Alhamdulillah


Nabila punya penyu haha

Ni apadia pulak






Bahagian sebelah hujung tanjung ni memang lagi cantik... aman aman je depa mandi sini. Sebelah hutan yang hujung tu ada port mancing baik punya... aku dulu pernah la pegi sekali kat sini,  tak tahan aku menunggu. Boring giler rupanya memancing ni terus aku blah balik haha


Tamat sudah percutian di Teluk Senangin bagi tahun ni. Azam aku tahun depan nak try chalet lain pulak. Semoga berjayalah hendaknya hahaha.

No comments: