Monday, April 11, 2011

Taman Paya Bakau

Petang Sabtu baru ni, ada masa lapang kami pergi ke Taman Paya Bakau. First time pergi dulu masa budak budak ni pun rasanya takde lagi. Sikit punya lama ke, padahal dekat aje kalau nak pergi. Selama hari ni aku dok ingat yang taman bakau ni sama macam dulu. 

Itulah kadang-kadang bila lalu depan tempat ni kami sekeluarga pelik jugak kenapa ada banyak kereta....apa yang dibuat dek orang kat sini ramai ramai, apa yang best sangat?  


Dah masuk kat dalam baru tau yang tempat ni rupanya dah diupgrade jadi tambah menarik, aku je yang ketinggalan zaman...hahha. Selain ada laluan baru, ada jugak menara serta jambatan gantung. Laluan baru pulak sambung menyambung sampai ke tepi sungai.

Disamping budak budak ni dapat tengok monyet dan beruk dari dekat, dapat jugak tengok hutan paya bakau yang menghijau, santai-santai di atas kerusi yang disediakan, lepak lepak tepi sungai dan melintasi jambatan gantung. Pengantin cina pun ada ambik gambar dalam hutan ni.


Mak spa bapak, bapak pulak spa anak...bahagia beno keluarga deme ni

Jambatan gantung - boleh lalu kat sini maksimum 5 orang

Muka penat baru lepas naik turun menara

Tapi yang agak kureng tu, asal ada tempat macam ni je mulalah ada ramai pasangan "love bird". Tu yang buat tak sedap mata memandang. Lagi satu  kenapa la depa tak buat restoran terapung ke kat sini, mesti tambah meriah.  

Habis kat sini terus ke Teluk Batik pulak. Ada banyak angin hari ni....segar. Lepak-lepak sambil makan dan tengok gelagat budak-budak muda yang terjerit-jerit naik pelampung/banana yang di tarik oleh bot laju.  

No comments: