Sunday, April 10, 2011

Basikal Baru

Aku dilahirkan di sebuah kilang. Badanku diperbuat daripada besi  dan aku mempunyai 2 buah roda........Kecik-kecik dulu begitulah rupanya bentuk karangan kalau diberi tajuk "aku sebuah basikal".  Tapi sampai sekarang pun masih laku lagi karangan macam ni kat sekolah rupanya. Macam tahun lepas Haikal dapat A masa buat karangan tajuk ni walaupun belum pernah ada basikal.

Sebenarnya baru-baru ni aku telah membeli sebuah basikal untuk Haikal. Dia ni baru aje belajar naik. Aku tak pernah beli kat dia selama ni, dia pun takde mintak dan aku sendiri rasa takde keperluan untuk dia ada basikal. Pergi balik sekolah pagi petang ada driver...Baru baru ni aje bila dia dah pandai baru dia minta aku belikan. 

Sayang tu..roda pun cuci. Jangan hangat hangat tahi ayam dah le


Kes dia sama macam aku kecik-kecik dulu. Dia dapat naik basikal secara mengejut sebab ada satu hari tu dia tak tahan hati tengok sepupunya boleh naik dengan cekap. Tercabar......dia berusaha gigih dan dalam masa 3 jam dah berjaya naik. Aku dulu berjaya naik basikal pun sebab tercabar jugak pasal adik aku dah dapat naik...hahha...immediately terus boleh bawak.

Aku harap dia takdelah gunakan basikal ni untuk merayau-rayau tak tentu hala. Risau jugak aku tengok budak-budak taman ni ada yang merayau sampai ke bandar Manjung. Tapi setakat ni under control lah.

2 comments:

Asyraf said...

oh.. ade gambar rumah sewa lama ku.....rindu pulak rasa.....

haikal dah pandai buat wheeli belum??

amranmuhamed said...

dah pandai mintak nak merayau jauh-jauh