Tuesday, April 3, 2018

Perth : Day 7

21 October 2017

Esok pagi-pagi dah nak pulang ke tanah air. Jadi hari ni kiranya hari terakhirlah nak ronda-ronda sekitar Perth ni. Kalau ikutkan memang lah tak puas datang sini. 

Rainbow Container

On the way ke Fremantle

Pepagi lagi lepas sarapan kami berkereta ke Fremantle yang tak lah jauh dari Perth ni. Lebih kurang setengah jam. Cuaca memang cantik dan agak berangin. Pertama terus ke Victoria Quay. Cantik view sini. Lepak-lepak kejap kat sini sebelum ke Esplanade kat sebelah sana.








Fremantle Esplanade



Next ke tempat idaman wanita iaitu E shed Market. Lama jugak abiskan masa kat tempat ni sampai aku mengantuklah... maklumlah aku mana minat shopping. Tengok depa beli lebih kurang aku pi tidur kat dalam kereta tunggu rombongan Cik Kiah abis menyoping souvenir....hehehhehe.



Abis E Market, kami ke Perth semula. Singgah kejap kat Elizebeth Quay kemudian ke Kings Park Botanical Garden sekali lagi untuk makan tengahari yang dimasak pepagi tadi. Memang bestlah lunch nasi arab kambing kat sini. Suasana cantik, bersih dan nyaman.



Elizabeth Quay


Langley Park ni kedudukannya on the way ke Kings Park

Blue Boat House... ambil gambar sepintas lalu je

Makan makan atas rumput  


Ada lagi limau hari tu... sampai last day masih boleh makan dan bawak balik ke Malaysia lagi 

On the way balik ke rumah, depa ajak singgah di Chemist sebab nak beli perfume. Layan... Habis shopping sini , singgah pulak ke Belmont Forum tengok tengok apa yang patut. 

Balik tu aku dan Nora pergi riki tempat nak pulangkan kereta Hertz ni kat airport sebab risau aku memandangkan flight pepagi . Buatnya salah tempat dan sesat tak ke naya tu? Laluan masuk nak ke tempat pemulangan kereta agak sukar dan mengelirukan. Berbaloila aku dah riki sesiap.

Sampai homestay lepas makan malam, mulalah berkemas... esok flight 6.50 pagi.

Pepagi lagi dah gerak ke Airport, pulangkan kereta dan letak kunci dalam box, serta terus masuk. Semuanya berjalan lancar tak de masalah.

Kesimpulan aku tentang Perth : Memang best dan rasa tak puas pergi. Seronok kalau dapat bercuti lama-lama kat sini. Kalau ada rezeki lebih InshaAllah boleh ulang. Pergi attraction yang tak jauh sangat dan dengan kereta pulak sampai puas. Hehe.

Laluan sepanjang Perth trip

2 comments:

Mulan said...

Kami angkut 7kg cheese balik Msia.. Hehe sbb tak beli apa sgt..

am said...

Banyak tu jenuh makan cheese