Monday, December 7, 2009

Hujung minggu

Sabtu dan Ahad adalah hari emas bagi aku. Kalau boleh aku nak makan tidur makan tidur pada kedua-dua hari tersebut. Tapi kalau buat macam tu bosan la pulak anak isteri. Asal masuk Jumaat aje mulalah aku plan aktiviti aktiviti yang yang boleh di buat kat KL ni. 

Halangan utama adalah hujan (tak baik le pulak merungut pasal hujan), macam Taiping aje lebih kurang selalu hujan. Aku suka jugak lepak taman KLCC dengan keluarga aku walaupun tu tempat kerja aku. Tengok anak anak mat saleh mandi, macam macam komen boleh dibuat tu pulak bangsa depa ni memangla comel-comel.

Rancangan asal lepas KLCC nak ke menara KL. Bagus punya follow panduan jalanraya, boleh terlepas simpang la pulak. KL ni satu hal yang aku musykil, kalau dah miss simpang tu susah nak patah balik. Apa lagi frust la si Haikal yang teringin nak ke menara walaupun aku dah kempen pergi waterpark lagi best. 

Kena pujuk pulak....tu yang bawak makan pizza sebagai ganti.





masih terharu sebab terlepas pergi menara KL

umpan memujuk hati yang dukalara



*
*
*
*
*

Hari Ahad berikutnya. Pagi-pagi lepas cukup tidur aku tukar bateri kereta kat pekan. Cina kedai tu mintak RM 270 untuk bateri size 70, aku cakap kedai sebelah mintak RM 230. 

Dengan sombongnya cina tu cakap macam tu lu pegi kedai sebelah laaa. Aku plak dengan selambanya ubah sikit kereta ke kedai sebelah. Memang betul cina tu bagi aku RM230 bateri jenis Bosch. 

Padan muka cina sebelah tu, lepastu aku nampak dia pergi tanya kat cina sebelah berapa dia kasi aku.....hahahhhaa.....sombonglah lagi kau sepet oiii. Next kena settle wira laa pulak, dah sebulan lebih kereta tu tak bergerak.

Petangnya aku pusing-pusing wangsa walk yang baru dibuka tu. Dah ramai orang rupanya.