Sunday, March 20, 2011

Outstation - Meeting with Supplier

Hotel Istana 

Minggu ini outstation lagi. Ada meeting penting dengan beberapa syarikat. Kali ni lega sikit pasal ditempatkan di hotel istana......tak payah jalan jauh-jauh sebab Main Office aku sebelah aje dengan hotel ni.

Sebelum tu on the way singgah kat Restoran Jejantas Sungai Buloh. Lebat betul hujan sampai terpaksa parking kereta kat bawah bumbung. Singgah beli sate Kajang. Hari tu aku dah hilang minat sebab rasanya dah merosot tapi masa outstation minggu lepas aku makan sate ayam dia ok la pulak. Cuma sate dagingnya yang masih lagi liat. Kena ada ISO 9001 gamaknya barulah kualiti sate depa ni boleh konsistent.



Check in satu malam untuk kali pertama kat Istana yang 5 star ni. Tapi aku musykil sikit sebab dia mintak cagaran RM150 untuk mini bar sedangkan bila masuk bilik apa pun tarak. Apapun bilik dia memang agak luas dan nampak mewah terutama bilik air, cuma kolam renang agak dalam sikit kira-kira saiz mat saleh.

Aku ni harap tinggal je kat hotel mewah tapi makan semua beli kat kedai mamak......hahhahaha. Sapa nak buang duit beli nasi goreng sampai RM38.00 sepinggan??? Kalau kat Coronade dulu order kat bilik bolehla tahan murah sikit harga dia, sedap pulak tu.




Aku pegi meeting depa bertiga bergumbira kat kolam 


Selera betul dia kali ni, habis semangkuk dia balun

Masa balik singgah makan kat R&R Rawang. Boleh tahan ler rasanya. Masa dah dekat dengan Teluk Intan, tetiba rasa dahaga betul bila teringat cendol pulut yang kami ternampak masa on the way datang semalam. Intai punya intai....terjumpa jugaklah gerai cendol pulut idaman tu. Apa lagi......siap tambah laksa daun janggus. Dia punya cendol tak berapa sedap la pulak. Apapun pulun.......lega.