Monday, May 23, 2011

Cinema Cinema Cinema : Pirates of the Caribbean On Stranger Tides

Malam Sabtu baru ni aku sekeluarga pergi menonton cerita Pirates of Caribbean on Stranger Tides. Mana lagi, kat Sitiawan la tayangan 9.30 malam. Eloklah tu, lepas isyak terus jalan. Kali ni Haikal ler orang paling excited nak tengok cerita ni. Awal- awal lagi dia suruh aku booking online dan 4,5 bulan sebelum ni lagi dia dah siap siap ingat cerita ni akan ditayangkan pada bulan May.


Dalam pada tu ada jugak la benda spoil masa nak pergi. Aku sebenarnya dah siap-siap nak beli roti kat kedai Fasa 3C. Bukan apa takut lapar kat dalam panggung ni sebab tayangannya sampai dekat 3 jam. Malangnya Haikal pulak sakit perut.....tak boleh tahan. Terpaksalah bagi dia pegi toilet kat kedai tu dulu. Masa makin suntuk, dah 9.15 masa tu. Lama lepastu baru dia keluar.....terus ler menuju Sitiawan. Sekali dia sakit perut lagi.....ala ala emergency. Seram aku takut berterabur kat dalam kereta ni.

Aku agak nasib dia ni sama macam aku, kalau teringin sangat sesuatu...mulalah ada halangan menimpa. Terpaksalah aku singgah Petronas pulak bagi dia melepaskan hajat. Macamanapun jadi jugak masuk panggung....walaupun lewat sikit dan cerita dah start. 

Cerita ni memang best. Penuh adventure, suasana baru dan pemandangan yang indah. Memang puas hati betullah tengok. Balik rumah pun ada lagi ulasan depa pasal cerita ni. Paling best scene pasal ikan duyung tu.....memang nampak luarbiasa teknologi dan idea depa ni. Nampak gaya lepas ni sure depa mintak nak tengok Harry Potter dan Transformer pulak. Nangis pokcik.

No comments: