Saturday, April 14, 2012

Le Ter


Catatan 3 April

Hari Selasa tetiba aje dapat cuti free satu hari. Apa lagi....pegi pekan la. Turun kat Gere D'Exchange dulu. Tujuan utama nak amik pas bulanan untuk Nora pulak. Untuk Nabila dah buat minggu sebelum ni, lebih jimat. Lagi satu nak ambik E- tiket train lagi.

Ambik pas bulanan tu jadi lawak sikit ler, pasal mat saleh jaga counter tu tak tau cakap omputih. Dia mintak ic nora, rasa rasa aku le. Tertinggal le pulak. Aku cakap dia langsung tak faham. Dia cakap lagi la aku tak faham. Asyik lawan cakap tu kat 10minit. Aku senyap jap, dia cakap lagi. Adeh. Last-last jadi macam ayam berdialog dengan itik. Apakeheiiii. Macamanapun akhirnya dapat jugak aku pas bulanan tu, cuma Haikal aje tak beli pas sebab dia ni naik turun bas free aje. Lagi bagus.

Habis kat situ naik bas ke Le Ter. Cantik jugak tempat ni. Merayau-rayau kejap walaupun tetiba aje cuaca bertukar jadi semakin sejuk. Dua beranak tu sempat jugak masuk beberapa kedai baju, depa kata murah. Tapi tak beli pun.



 



On the way balik ambik pulak bas no 40 dan singgah kat Giant Lannester. Beli barang dapur apa yang patut. Kebanyakan barang terutama sayur-sayuran dan buah-buahannya murah. Kalau orang sini, yang gaji dalam Euro memang ok sangat le.