Saturday, January 19, 2019

Korea Trip : Seoul Day 6 ~ Selamat Tinggal Korea

21 April 2018

Pagi ni flight dari Airport Gimpo ke Jeju pukul 11.45 pagi. Tak larat rasanya nak naik train, jadi sampai masa terus aku cari teksi depan Sultan Kebab dan lepastu dia datang ambik aku kat apartment ni. Tambang teksi tak lah mahal mana kalau berempat macam lebih kurang dengan harga naik train plus dah tentu lebih selesa.

Sampai Airport Gimpo macam biasa buat apa yang patut. Sebelum tu aku pergi claim re-fund T-Money semua orang yang masih berbaki kat kedai CU.

Kedai CU Airport Gimpo

Semua lancar termasuk flight berikutnya iaitu Jeju - KL pukul 2.50 petang. Alhamdulillah. Flight sampai di KLIA 2 dalam pukul 7.50 malam. Segera ke ERL dan turun di Station Salak Tinggi semula. Ambil kereta kat level 2.

Sebab dah malam dan sangat letih rasa nak drive balik rumah jadi aku check in hotel. Sebelum tu ke medan selera berhampiran untuk makan malam dulu. Sedap pulak rasa makan siakap 3 rasa kat sini, maklumlah dah seminggu tak makan macam ni haha. Tak sangka area Salak Tinggi ni makanan dia best dan murah.

Selesai makan terus ke City View Hotel Kota Warisan. RM150 semalam. Esok paginya bertolaklah ke Permatang Pauh menghantar Nabila sebelum pulang ke Manjung.

Sampai berjumpa lagi. Babai Korea.

Korea Trip Sepintas Lalu

Trip Korea sememangnya menyeronokkan. Maklumlah sebelum ni tengok Korea dalam drama aje. Aku kekadang ada jugak tengok drama Korea dengan depa. Tukang cari drama semestinyalah Nabila. Tak nafikan best jugak drama drama depa ni.

Bagi aku orang Korea ni memang disiplin dan sistematiklah. Orang-orangnya pun kelihatan kemas, kacak dan lawa, sampai anak-anak aku bagitau depa terasa diri hodoh bila tengok orang Korea kat dalam train... hahhahaha. Attractionnya pun bersih-bersih belaka. Kemudahan pun bagus dan serba lengkap.

Jeju pulak bagi aku memang terbaiklah. Ada lagi cita-cita nak datang Jeju sekali lagi sebab rasa macam tak berapa puas berkereta kat pulau ni. Masih banyak attraction yang belum sempat pergi. Lagipun tambang ke Jeju ni tak lah mahal sangat. Kalau ada peluang apa salahnya... InsyaAllah.