Monday, January 11, 2010

A Farmosa Resort Melaka

Memori November 2007 

Bercuti di sini masa dalam perjalanan pindah dari Johor ke Perak. Aku pindah kerja lagi sebab dapat offer kerja kat Kencana HL. Kat MMHE pun aku dapat offer jugak tapi terpaksa ditolak sebab nak kerja kat Manjung punya pasal. Kerja kat tempat sendiri memang sukar nak dilepaskan. 

Sibuk-sibuk tengah pindah pun masih sempat nak berjalan-jalan. Barang-barang rumah dah naik lori siap-siap dan dah sampai dulu. Abang Mie sekeluarga dah standby masuk barang kat Manjung sana....terima kasih .

Tidur semalam kat resort ni. Malamnya kami masuk cowboy town. Ada sikit silap la sebab ingatkan boleh makan malam kat sini rupanya gerai-gerai sudah tutup. Laparlah jawabnya sementara menunggu pertunjukkan Red Indian. Maka terpaksa keluar makan dulu. Masuk balik dah dekat nak abis pertunjukkan Red Indian.Sempat tengok sikit aje. Firework show pun terlepas jugak. Adeh.....rugi-rugi.



senapang cowboy

                                                                     


Apapun memang seronok datang sini. Siangnya pulak pegi mandi kat theme park. Naik gelongsor yang tinggi tu sekeluarga. Cuak jugak pasal rasa macam nak terkeluar aje dari "longkang" dia tu.

Kebetulan hari tu ada rombongan kanak-kanak istimewa dengan ibubapa masing-masing buat family day. Tersentuh aku tengok betapa sayangnya ibu bapa masing-masing  terhadap anak-anak mereka,

Lepas checkout terus ke Putrajaya pulak singgah rumah adik aku  Amir satu malam. Malam tu depa bawa pegi makan malam kat Ayamas kat Alamanda.Esok tu terus aku balik.