Thursday, July 15, 2010

Kerja Baru Tempat Lama Tapi Nampak Baru



Ni tempat kerja aku yang ke 6. Enam tahun lepas aku pernah kerja di sini tapi masa tu company ni kepunyaan PSC Group. Sekarang kepunyaan Boustead Group. Aku masuk bekerja pada 9 June 2010.

Suasana yang lebih segar. Kali ni keadaan dah banyak berubah setelah 5 tahun aku tinggalkan. Surau pun dah boleh digunakan untuk solat Jumaat, tak payah lagi nak solat di masjid luar macam dulu-dulu. Kantin pulak ada sampai 8 buah, baru dan meriah. Jenuh laa nak makan banyak pilihan..

Tapi yang sama kat sini pekerjanya la..kebanyakkannya orang lama, cuma beberapa orang saja member lama yang dah meninggalkan tempat ni.

Sejak masuk sini kerap la pulak aku kena outstation. Kalau ke KL tu biasanya tidur kat Hotel Coronade. Baru tadi aje aku baru balik dari Klang sebab witness "Fire Suppression System" untuk projek PV yang baru. Harap -harap projek tu cepat sikit, baru la sibuk.......sebab kalau aku tak sibuk, mulalah aku nak cari kerja lain sedangkan aku dah malas nak lompat-lompat kerja lagi.

Satu yang aku suka, pergi kerja 7.30 am pun sempat lagi sebab kat depan Gate Navy tu dah tak jam lagi macam dulu sebab kontraktor sekarang parking kat tepi pagar aje dan diangkut ke dalam dengan bas Boustead.

Keseluruhannya aku gembira dapat balik semula ke sini, semoga Allah kekalkan aku sampai pencen kat sini......itupun kalau dapat offer yang nak tolak pun rasa pening...hahaha

No comments: