Sunday, March 24, 2013

Gold Coast Day 3 - Movie World & Malam di Surfer Paradise

Catatan 10 March 2013

Plan hari ni adalah ke Movie World. Untuk hari ni sarapan pagi adalah mee sup dan untuk makan tengahari pulak nasi putih bersama ayam kunyit. Tempat ni agak jauh jugak dari Surfer Paradise lebih kurang 21 km. Tak de masalah pasal ada lagi sorang pakar GPS Nabila boleh tolong carikan arah.

Sampai sini pukul 10 lebih. Bagi aku Movie World ni biasa biasa je, boleh laa. Apapun dah termasuk dalam VIP package......jangan di sia-siakan.



The Flash
Bersama Willy Wonka and Chocolate Factory


Hansel and Gratel



Cowboy town show

Batman show


Balik dari Movie World, kami tidak merayau-rayau lagi terus ke bilik. Semua orang sudah begitu letih nampaknya. So, berehat seketika untuk memulihkan tenaga. Malamnya kami ke Centre Surfer Paradise pulak.

Walaupun The Shore ni memang kat Surfer Paradise, sebenarnya jarak Centre Surfer Paradise kira-kira 1km dari sini. Sapa rajin boleh jalan kaki. Dan kalau betul-betul nak tempat yang dekat kena amik apartment The Sands misalnya, tapi of course harganya lebih mahal. Parking kena bayar.....tapi lepas jam 9.00 malam free.


Seronok rupanya melepak-lepak dan berjalan-jalan tepi pantai malam-malam macam ni. Lampu-lampu pelbagai warna menambahkan keindahan tempat ni. Angin dingin bertiup kencang, kena pakai jaket kalau tak menggigil lah jawabnya . Kat sini ada jugak pasar malam mat saleh..








No comments: