Saturday, December 18, 2010

Outstation - Valve Fabricator Visit

Pearl View Hotel Seberang Prai

Outstation kali ni kat Penang. Ada sebuah company valve fabricator yang nak dikunjungi. Aku check in kat Pearl View Hotel Seberang Perai. Musykil jugak aku dengan hotel ni, belum pernah aku jumpa satu hotel yang tempat parkingnya kat level 6. Sikit punya tinggi ke tu....sampai pening la pulak sebab laluannya jenis bulatan dan kena naik secara pusing-pusing untuk sampai ke atas. 

Dalam pada tu sempat jugak masuk ke pulau melalui jambatan. Dengan semangat aku sekeluarga pun menuju ke Bukit Bendera. Kisahnya Bukit Bendera ni dah banyak kali datang sini..termasuk masa bujang dulu...tapi tak pernah dapat naik pun. Masalahnya sama je iaitu tak sanggup beratur menunggu train sebab ramai sangat orang, lagi-lagi musim cuti sekolah. Rupanya kali ni gagal lagi.....tutup pulak dah sebab tempat ni under renovation. Frust betullah....

Sebagai option kedua aku pun menuju ke Kebun Bunga.....lagipun ada ternampak poster pesta bunga sedang berlangsung di sana. Ramainya orang....sampai nak parking pun siksa. Rezeki....tiba tiba je dapat parking ngam-ngam depan pintu surau. Apalagi berjalan masuk ler ke pameran ni.





Masa kat sini jugak baru dapat tau yang kalau nak ke ke Bukit Bendera boleh sewa jeep naik sampai atas  kat hujung sana. Rupanya walaupun train under renovation masih boleh ke atas dengan jeep. Apalagi.....alang-alang dah frust tadi, amik jugak jeep ni walaupun sewanya RM60. Apa nak buat sebab nak merasa sekali, tak boleh la nak berkira. 

Tinggi jugak Bukit Bendera ni.....makin ke atas makin sejuk rasanya. Sampai kat atas suasana memang nyaman dan pemandangan yang menarik. Tempat ni lengkap pulak degan gerai makan, restoran, balai polis, pejabat pos semua. 

Satu hal yang ghaplah...Haikal pulak macam nak demam dan semakin tak larat sampai kena dukung pulak dah. Lama jugak aku habiskan masa kat sini. Kalau anak aku sihat nak jugak sambung pegi lepak kat Padang Kota....takde la jawabnya.


View dari atas Bukit Bendera...boleh nampak jambatan




Bahagian atas ni ada masjid 

Boleh dia panggil aku ni jeep masa aku tengah tercungap dukung dia, tu pulak lagi best dia kata dari jeep sebenar yang dia baru lepas naik tadi

Gigih....Jeep gantian untuk Haikal..yang ni lagi best dia kata sebab boleh panjat tangga

Makan tengahari depa

Demam

View dari Pearl View 


Lepas checkout esoknya terus balik...tapi bila sampai je kawasan Bukit Merah tiba tiba Haikal ajak menyinggah nak main game kat situ. Padahal tengah demam. Heran aku dia terus jadi kuat serta merta. Habis main masuk kereta demam pun datang le balik, ini macam pun ada ka...

Tentang lawatan kerja pulak aku puas hati sebab company ni memang berpotensi untuk jadi supplier.